tisdag 14 juli 2009

Saknad&Ensamhet

Saknar honom saknar hans ögon saknar hans doft saknar hans armar saknar att ha dem runt mig saknar hans hår saknar att fastna med fingrarna i det saknar hans ögonbryn mun mage näsa hals saknar allt.

Nej.
Stopp där.
Saknaden är svag falsk har sprickor och hål.
Det är Ensamheten som väckt den som håller mig vaken nu som gör ont i mig.
För en gångs skull finns det ingen som fyller hålet ingen som ersätter ingen som bara finns där för att skrämma bort Ensamheten.

Jag saknar
Saknar någon som älskar mig någon som drar händerna genom mitt hår någon som fångar upp mig i en kyss någon som ser djupt in i mina ögon och beskriver varje nyans och mönster någon som saknar mig om jag inte hör av mig på en timme någon att sova tillsammans med.
Jag saknar inte honom.

Inga kommentarer: