måndag 28 september 2009

jag frågade någon om man kan dö av ett brustet hjärta.
han sa nej. det kan man inte.
trodde honom inte.
men han hade rätt.



och jag kastade glas efter glas mot asfalten.
och för varje krossat glas sa jag.
"allting kan gå itu men ett hjärta kan gå i tusen bitar"
såg på bitarna. jo.
var nog färre än tusen.
jag ska räkna alla och bevisa.
färre än tusen. värre med ett krossat hjärta än ett krossat glas.
mer att sopa upp.
jag ska svälja alla bitar och låta dem trasa sönder min kropp tills jag är i lika många bitar som mitt hjärta.



och jag var du och glasen var jag.
och jag kastade mig mot asfalten gång på gång.
sa att allting kan gå itu.
men ett hjärta kan gå i tusen bitar.
krossades mot asfalten. åt upp mig.
trasades sönder.
tänkte på dig.
trasades sönder lite till.



nej. man kan inte dö av ett brustet hjärta.
men man kan försöka.

Inga kommentarer: