söndag 27 september 2009

Kontaktannons

Okej.
Ni som läser. Hur få ni än må vara.
Jag har ett uppdrag till er.
Hur skulle er kontaktannons se ut?
Skriv den och lägg upp den.
Så gör ni mig glada.

_____________________



Flicka, 15 år 9 månader 22 dagar, söker pojke att hålla i handen under höstkvällarna.
Du är pojke med tydliga blodådror på underarmarna och knivskarpa kindben.
Kanske har Du också blont rufsigt hår eller bruna lockar, mig kvittar det.
Ögon man faller in i och fräknar är ett plus.
Gärna ca 175 cm lång så att jag måste stå på tå för att kyssa Dig.
Du har även en nacke man inte kan hålla fingrarna ifrån och när Du lägger handen på mitt ryggslut känner jag mig tryggast i världen.
Du är pinnsmal med övertydliga höftben och har en förkärlek för färgglada kläder och saker som andra människor aldrig skulle våga ta på sig.
Din doft är bättre än nyklippt gräs och kanelbullar tillsammans och Du har en underbar nördfaktor.


Du kan vara fruktansvärt oseriös men bär på Det Stora Vemodet.
Ibland ligger Du vaken på nätterna och tänker på stora saker och tror att Du är ensam i hela världen om att göra det.
Du tycker om svensk pop som Markus Krunegård, Håkan Hellström, Simon Norrsveden och Kent. I övrigt gillar du Amelie från Montmartre och regn.
Ibland lutar Du Dig fram emot mig och viskar något vackert i mitt öra och glittar med ögonen. Eller skickar ett sms med en låttextrad och skriver "Den här fick mig att tänka på dig".
Du spelar gitarr och skriver egna låtar om saker du tycker om, tänker på och drömmer om, som Du sedan sjunger för mig på nätterna när stjärnorna lyser genom takfönstret.
Du har inget emot att spendera en hel dag i sängen med att halvsova, lyssna på musik och prata om stort och smått, men skulle aldrig säga nej till att plötsligt åka på tågluff till t.ex. Fisksätra.
Om jag skulle behöva Dig så dyker du upp utanför mitt fönster klockan halv tre på natten, helt enkelt för att det är sådan Du är.

Är Du den jag letar efter?
Hör av Dig tack.

4 kommentarer:

oliwia sa...

Hej jag skulle kunna skriva en men då skulle jag bara kopiera din rakt av. Puss hejdå!

Oskar sa...

Det var inga enkla krav.
Och jag är 1 dm längre än 175 cm.

Laura sa...

jag är 163 centimeter commitment issues och förakt mot allt som heter kärlek.

du är personen som får mig att släppa allt det där på två sekunder.

(hör gärna av dig när man borde gifta sig och sånt. puss)

nora sa...

det där var det finaste jag läst.
jag får också lust att skriva en sån. men den skulle antagligen låta väldigt lik din för när jag läste din kände jag bara hur rätt du har.