fredag 23 januari 2009

Anledningen till att jag färgar håret

Efter en riktig jävla nedgång vill jag alltid förändra mig själv. När jag reser mig upp igen vill jag att det ska vara skillnad. Den här gången är det inte samma skit, liksom. Den här gången ska det bli som jag vill. Den här gången är det på mina villkor och ingen annans.
Då färgar jag håret. Då ser alla att något har hänt. Då vet alla att något har förändrats. Och jag känner mig bättre.
En ny hårfärg ger en så mycket nya möjligheter egentligen. Någon som är rödhårig ses på ett helt annat sätt än en brunett. Rödhåriga är vilda, galna, de är färgstarka och spännande. Det säger deras hår. Därför ville jag bli rödhårig. Det passar den jag vill vara för tillfället.

Rött hår ger mig självförtroende. Det ger mig en trygghet. Jag känner mig snygg. Jag känner mig bra. Jag känner mig värdefull. Jag vet att sådant ska komma inifrån och egentligen inte har något med utsidan att göra men det är så. Rött hår gör att jag mår bättre med mig själv.
Så ja. Jag är väldigt glad i mitt nya hår.

Inga kommentarer: