tisdag 21 april 2009

bob hund & kent - spridda tankar

Jag älskar kent.
Jag älskar bob hund.

Förr brukade kent ofta vara förband åt bob hund, visste ni det? Så var det i alla fall.
Jag önskar så hårt att de kunde vara så igen. Fast inte förband-förband kanske, men typ som kent hade håkan som förband i somras.

Lyssna på introt på upp, upp, upp, ner: http://www.youtube.com/watch?v=em0ryzvebqw
Visst låter det som något kent skulle kunna spela?

Jag älskar texter - de är för mig den viktigaste delen av låten. Klart att musiken är apviktig, men en låt med bra musik och dålig text blir aldrig långlivad i min värld.
På den fronten är både bob hund och kent starka.
Kents texter är så vackra - de är poesi, pretantiösa och alldeles underbara.
bob hunds texter är helt annorlunda. De är... bra, självklart. Roliga. Inte ett dugg pretantiösa utan väldigt avslappnade. Ungefär som om de rökt på när de skrev dem, ungefär.

Jag älskar dem, alla grabbarna.

Inga kommentarer: