måndag 20 april 2009

En sammanfattning

Ibland kan man se tillbaks och tänka att där, just där, det var då allt förändrades, även om man inte märkte det då.
Ibland kan man märka det när man är mitt uppe i händeseförloppet.
Jag vet, jag bara vet, att de senaste tre månaderna och tiden som följer nu närmast, kommer forma mig mycket. En del av min person kommer att stötas och blötas av det här och jag kommer alltid veta att 2009, då hände det saker.

Jag har lärt mig mycket om människor, om deras hemska sidor. Jag har lärt mig att vara mindre naiv och att inte lita för mycket på andra för snabbt. Jag har fått en mer cynisk och hopplös syn på världen och insett att termen "må dåligt" kan innebära så mycket olika - jag har bekantat mig mycket med dess många sidogrenar. Jag har insett vad det är som skiljer en riktig vän mot en falsk, att trots att människor ljuger och inte alltid menar det de säger så kan de vara okej, att ensamheten är allas bästa vän egentligen - den återvänder alltid.
Samtidigt vet jag att jag ska skatta mig lycklig för att det här är mitt värsta problem.

Inga kommentarer: