onsdag 8 april 2009

Tre månader

För ungefär ett år sedan hade det gått tre månader. Då kändes det som en enormt lång tid. Tre månader, ett kvartal, en fjärdedel av ett helt år. Då tänkte jag "shit, det har gått tre månader" och var kittlande glad.
Nu har det också gått tre månader. Nu känns det också som en enormt lång tid - mycket har hänt och jag är inte samma Klara längre. Tre månader, ett kvartal, en fjärdedel av ett helt år. Nu tänker jag "shit, det har gått tre månader" och blir nästan tårögd.

Tre månader. Ett kvartal. En fjärdedel av ett helt år.
Hur mycket längre tänker jag slösa bort min dyrbara tid på att deppa?
Nu sätter jag ner foten. Det räcker så. Det räcker och blir över med ett halvt halvt år. Detta är en ny start.

1 kommentar:

Anonym sa...

woho! jag visste att du skulle klara det

(du heter väl klara av en anledning?)