lördag 6 juni 2009

It takes a fool to remain sane

Det räcker med att jag läser texten för att jag ska få gåshud. Nej, egentligen räcker det med att jag tänker på några fraser ur låten för att min hud ska knottra sig och de små håren på armarna ska ställa sig i givakt.

Jag hyllar den låten. För den är mer än en låt. Den är en sanning.

En låt som ger någon, någonstans, mod.
En låt som ger någon hopp om sig själv.
En låt som gör att det känns okej att vara den man är.
En låt som säger att man ska göra göra göra det man vill göra.

Den förtjänar att hedras. The Ark - ni förtjänar en ordentlig jävla klapp på axeln för att ha fött den låten till världen.



Maybe they're afraid to feel ashamed
To seem strange, to seem insane
To gain weight, to seem gay
I tell you this:
That it takes a fool to remain sane

1 kommentar:

åskar sa...

Den låten är någon av dom finaste som finns.
Tack vare Hannan så lyssnar jag på den.