fredag 13 februari 2009

Om du lämnade mig nu

Idag spelade Maria, musiklärare och Mats, matte+no-lärare, den här låten på vår alla hjärtans dag-konsert. Det var så vackert - jag höll på att börja gråta. Jävligt nära var det i alla fall.
Den här låten är skriven till mig. Texten är precis det jag vill säga. Den är precis det jag känner. Ibland. Som sagt, mitt humör växlar så himla mycket fram och tillbaka.



Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans
Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi till slut har blivit sams
Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat, som jag varit med förut nånstans
Jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns

Jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten
Det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde i natten
Men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du
Jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnade mig nu

http://www.youtube.com/watch?v=rWUmyXknwpc&feature=related
(det funkade inte att få in videon här)

Inga kommentarer: