söndag 1 juni 2008

ATT SÄGA EMOT ANDRAS ÅSIKTER

En sak som jag stör mig oerhört mycket på är när folk säger emot någons åsikter. Typ:
"Åh, den här låten påminner mig om XX!"
"Eh, näääh!"

Jo, det gör den visst det. Screw you! vill jag egentligen vråla tillbaks, bara för att jag stör mig så mycket på det, men det gör jag inte. Jag påpekar det bara försiktigt.
Om jag tycker att något är snyggt/fult/bra/dåligt/påminner om något så tycker jag det, och då är det så, även om andra inte tycker det.
Men det är faktiskt subjektivt och ingen har rätt att säga emot mina åsikter. Säg gärna vad ni tycker, men säg inte emot mig på det sättet som om jag hade fel.
Klart slut för den här gången, onödigt inlägg, jag vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är typ som om man ser någon som man tycker är jättelik någon anna, och så säger ens kompis "men neej, dom är ju inte alls lika!"

så jävla störande.

Anonym sa...

Egentligen har du nog rätt. Men när jag (och de flesta andra, tror jag) säger emot sådär så menar man mer "nääh, det tycker inte jag" & då är det helt plötsligt en ny åsikt från en annan, osv.

Fast, ändå, jag förstår var du menar :D